If you find yourself caught in love

say a prayer to the man above

image172


det har inte direkt varit bloggväder de senaste dagarna, jag har knappt slagit på datorn. istället har jag ägnat mig åt lite olika utomhusaktiviteter som grillning, öldrickning, dans, solning. det är snart en vecka sedan jag lade ihop skolböckerna och rastlösheten börjar tränga sig på. det känns hela tiden som att jag missat något. som att det är något jag borde göra som jag helt har glömt av. öppnar almenackan och den är tom. besvikelse. jag vet inte.

sommarväder och jag är en ganska klurig ekvation. vi klarar bara av varandra i korta stunder. därför tänker jag mig att mina granar måste tro att jag är knäpp som springer ut & in hela tiden. tiominuter i solen och sen in igen, vila på sängen för att sen orka gå ut. och egentligen så vore ju det mest logiskt att stanna inne men ändå så känns det som att det finns någon slags oskriven lag om att man inte får sitta inne och häcka när det är så här fint väder. så jag kör vidare på in&ut temat.

annars då? jo, jag har nog glömt hur det är att vara ledig.
och jag börjar få lite ångest över sommarens jobb.
och jag behöver en utflykt till vattnet.
annars är det mesta fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback