alla e högt över staden

image174

det är studenter vart jag än väder mig i den här staden just nu. är det inte lastbilsflak fullastade med studenter är det anhöriga springandes med rosor i händerna och överallt ser jag vita mössor, vita mössor. det får mig att tänka tillbaka lite på min student. det är fyra år sedan nu, visst? jag minns en hel del så tydligt. champangefrukost i trädgården. p&p med en jack daniels och och christoffer med stereon innan vi sprang ner för trappan på kunskapskällan. och hur pinsamt men samtidigt fantastiskt det kändes att stå där på den där trappan. och nacken tung av alla blommor. och sen festen. som en dimma. och jag funderar om det va sådär kul som man hade bestämt sig för att det skulle va. och jag tror att det va det. men jag skulle ändå inte vilja stå där idag. jag skulle inte vilja göra det igen. och i en annan del av stan sker SKA4ans diplomeringscermoni. diplomeringscermoni, hur låter inte det? så vuxet. studenten - diplomeringscermoni. jag är någonstans mittemellan kanske.

well. jag fortsätter tillbringa dagarna med fika. det är det enda jag gör känns det som, fikar. men ikväll blir det fest. häng i gräset och sen eftersläpp på fyrornas fest.

hoppas ni mår bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är uppe på taken

2008-07-17 @ 04:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback